گاز کارخانه سیمان بجنورد قطع شد
زمستان سخت به بجنورد رسید

گاز کارخانه سیمان بجنورد قطع شد

رییس سازمان صمت خراسان شمالی با بیان اینکه مرکز دیسپاچینگ گاز کشور، قطع گاز صنعت سیمان را در دستور کار قرار داد، گفت: در همین راستا، مصرف گاز کارخانه سیمان بجنورد قطع شده است.

به گزارش بجنورد زیبا به نقل از عصر اترک، حسین حاجی بگلو، اظهار کرد: با توجه به کاهش دمای هوا در سطح کشور به ویژه طی یک ماه اخیر، مرکز دیسپاچینگ گاز کشور، قطع گاز صنعت سیمان را در دستور کار قرار داد.

حاجی بگلو گفت: مبتنی بر این دستورالعمل ابلاغ شده، واحد صنعتی سیمان بجنورد نیز که سوخت اصلی آن گاز است، در مرحله نخست یک خط تولید خود را از مدار خارج و برای خط دوم تولیدی خود استفاده از سوخت مازوت را جایگزین کرد.

وی افزود: از هفته گذشته نیز کارخانه سیمان بجنورد فعالیت خط دوم تولیدی خود را غیر فعال کرد و در حال حاضر به تعمیرات خطوط تولیدی خود اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: این کارخانه به اندازه تقاضای بازار، محصول سیمان را تولید و برای عرضه به بازار ذخیره سازی کرده و مجدد از 20 روز آینده فعالیت تولیدی خود را شروع می کند.

حاجی بگلو همچنین به مجتمع صنعتی پتروشیمی خراسان نیز اشاره و عنوان کرد: مبتنی بر دستورالعمل ابلاغ شده، مصرف گاز پتروشیمی خراسان نیز محدود شده است که این مجتمع صنعتی در حال حاضر تا حدودی از سوخت جایگزین ( گازوئیل ) استفاده می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه دو مجتمع صنعتی فولاد اسفراین و آلومینای جاجرم نیز از سوخت اصلی گاز استفاده می کنند، اعلام کرد: هنوز هیچ دستورالعملی برای این دو مجتمع صنعتی در استان مبنی بر محدودیت مصرف و یا قطع گاز ابلاغ نشده است.

رییس سازمان صمت خراسان شمالی افزود: با این وجود، احتمال داده می شود که در فصل سرمای امسال صنایع فولادی نیز ملزم به استفاده از سوخت جایگزین شوند.

 


دیدگاه‌ها
منتظر 1401/10/04
هدف اصلی از این متن این است که با قطع کردن گاز کارخانه سیمان جهت کمیاب شدن سیمان و افزایش آن میدانید که هدف نابودی مردم است
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.