بخشودگی صددرصدی جرایم بیمه شخص ثالث خودرو و موتور سیکلت

بخشودگی صددرصدی جرایم بیمه شخص ثالث خودرو و موتور سیکلت

بجنورد زیبا:‌ رییس صندوق تامین خسارت های بدنی استان از بخشودگی صددرصدی جرایم بیمه شخص ثالث خودرو، موتوسیکلت ها و ماشین آلات کشاورزی فاقد بیمه از 13 آذر ماه خبرداد.

مهندس کامرانفر در گفت و گوی اختصاصی با بجنورد زیبا بیان داشت: همزمان با روز بیمه بخشودگی صددرصدی جرایم بیمه شخص ثالث موتوسیکلت ها و ماشین آلات کشاورزی فاقد بیمه همزمان با روز بیمه از13 آذر آغاز وتا 12 دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همچنین این بخشودگی برای سایر وسایل نقلیه موتوری نیز به مدت 17 روز از 13 آذر تا 30 آذر در نظر گرفته شده است.

رییس صندوق تامین خسارت های بدنی استان هدف از تاسیس این صندوق را حمایت از زیان دیدگان حوادث رانندگی عنوان کرد و اظهار داشت: صندوق تأمین خسارت‌ های بدنی برای حمایت از کسانی که در حوادث رانندگی دچار زیان شده‌اند و امکان دریافت خسارت از مقصر یا شرکت بیمه را ندارند، ایجاد شده است.

کامرافر افزود: این صندوق به عنوان مکمل و پشتیبان صنعت بیمه، حتی در صورت ورشکستگی یکی از شرکت های بیمه است و مابه التفاوت و کسری پوشش بیمه‌نامه ها نیز توسط این صندوق پرداخت می شود.

وی گفت: در 6 ماه ابتدای امسال در استان 105 پرونده مقصردار ثبت شده است که برای این تعداد حدود 105 میلیارد ریال خسارت پرداخت شده است و65 پرونده بدون مقصر داشتیم که حدود 34 میلیارد ریال خسارت پرداخت شده است

رییس صندوق تامین خسارت های بدنی استان تصریح کرد: در این مدت به 198 زیان دیده خسارت پرداخت شده است که از این تعداد 156 مورد جرحی بوده که 92 میلیارد ریال و 42 مورد زیان دیده فوتی بوده که حدود 47 میلیارد ریال خسارت به آنها پرداخت شده است.

کامرانفر افزود: 85 پروند مقصرداربدون بیمه نامه بوده است که برای 57 نفر آنها73 میلیارد ریال،برای 24 مورد مقصرین مازاد بر سقف بیمه با بیش از 5 میلیارد ریال، 4 مورد نیز مقصر خارج از شرایط بیمه نامه بیش از 3 میلیارد ریال خسارت پرداخت شده است.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.