دردسرهای تمام نشدنی چراغ‌های راهنمایی دور میدان در بجنورد

دردسرهای تمام نشدنی چراغ‌های راهنمایی دور میدان در بجنورد

بجنورد زیبا: چراغ راهنمایی وسیله‌ای یا نمادی در امور راهنمایی و رانندگی است که سبب هدایت جریان رفت و آمدها و همچنین کمک به کاهش تصادفات می‌شود اما گاهی اوقات شاید عدم کارشناسی دقیق در استفاده از این چراغ‌ها موجب سردرگمی و بروز مشکلاتی برای شهروندان شود.

به گزارش بجنورد زیبا، امروزه با افزایش جعمیت و ترافیک شهری، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در هر شهر نقش اصلی و بسزایی در رعایت نظم خیابانی و ترافیکی ایفا می‌کنند، به همین سبب است که در تمامی شهرها توجه به نصب چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در مسیرهای پرتردد و حادثه خیز از اهمیت بالایی برای شهرداری، راهنمایی و رانندگی و مردم مورد توجه قرار گرفته است.

نبود چراغ راهنمایی و رانندگی مشکلات مختلفی از جمله بی نظمی در تردد، ایجاد ترافیک شهری، خطر تصادف و دیگر مشکلات را سبب می‌شود.

 چراغ راهنمایی وسیله‌ای یا نمادی در امور راهنمایی و رانندگی است که این چراغ‌ها در تقاطع‌های جاده‌ای، ورودی‌ها و خروجی های معابر، پیاده روها و نیز برخی مکان‌های دیگر نصب شده و نیز سبب هدایت جریان رفت و آمدها و همچنین به کاهش تصادفات کمک زیادی خواهد کرد.

بجنورد به عنوان مرکز استان خراسان شمالی چند سالی است که خودروهای آن به جهت گستردگی شهر و افزایش جمعیت، زیاد شده به همین دلیل یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری بجنورد، معطوف به مباحث ترافیکی بوده که برنامه ریزی هایی برای مدیریت هر چه مطلوب‌تر آن مدنظر قرار گرفته است.

ترافیک خودروها در شهرها امروزه از جمله معضلاتی است که راننده‌های وسایل نقلیه، عابران پیاده و ساکنانی که در نزدیکی خیابان‌های شلوغ شهر بجنورد سکونت دارند را با مشکل مواجه کرده است.

عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در شهر بجنورد بسیار مشهود است که توقف و پارک در محدوده ممنوعه، سرعت بالا، حرکت خلاف مسیر از خیابان‌های یک طرفه، عبور از چراغ قرمز، حرکات نمایشی، پارک دوبل در خیابان‌های کم عرض را می‌توان از جمله آن‌ها عنوان کرد.

همانطور که اشاره شد چراغ‌های راهنمایی به منظور ساماندهی ترافیک و سهولت در آمد و رفت خودرو می‌شود.

با نظر مسئولان مرتبط در مرکز استان، چند ماهی است که چراغ راهنمایی در دو میدان دفاع مقدس و خرمشهر بجنورد نصب شده است. اما بیشتر از آن که موجب کاهش ترافیک شود، موجب نابسامانی و افزایش ترافیک شده است به طوریکه گلایه مندی بسیاری از شهروندان را در این خصوص شاهد بوده‌ایم.

گلایه شهروندان بجنوردی از نصب چراغ‌های راهنمایی دور میدان

جمعی از شهروندان بجنورد در گفتگو با ما ضمن گلایه از موضوع نصب چراغ‌های راهنمایی در دو میدان خرمشهر و دفاع مقدس می گویند: قبل از این که چراغ‌های راهنمایی در این دو میدان نصب شود رفت و آمد خودروها بسیار آسان و بدون دغدغه بود اما از زمانی که چراغ‌ها نصب شده علاوه بر اینکه وقت بسیاری از شهروندان اتلاف می‌شود باید شاهد نابسامانی و هرج و مرج خودروها نیز باشیم.

آن‌ها معتقدند که با نصب این چراغ‌ها، دقایق بسیاری از وقتشان تلف می‌شود و برای اینکه پشت چراغ نمانند و یا حتی از خطر برخورد خودروها در امان باشند مجبورند از کوچه پس کوچه‌ها تردد کنند.

علاوه بر این شماری از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌های تلفنی نیز در ادامه این گلایه‌ها اذعان داشته‌اند، که قبل از نصب چراغ‌های راهنمایی در این دو مسیر سر وقت به مشتریان خود سرویس می‌داده‌اند اما اکنون مسافران باید دقایق بیشتری را منتظر بمانند که در نتیجه موجب نارضایتی آن‌ها از ارائه خدمات ما می‌شود.

همچنین چند تن از ساکنان شهرک فرهنگیان بجنورد هم می گویند که قبل از نصب چراغ در میدان خرمشهر هیچ ترافیک و مشکلی وجود نداشت اما از وقتی این چراغ‌ها نصب شده گویی بلایی برای جانمان بوده که باید مدت‌ها پشت چراغ منتظر مانده و از صدها کار و زندگی‌مان عقب بمانیم، قبلاً در مسیر شهرک فرهنگیان هیچ ترافیکی وجود نداشت اما به لطف این چراغ‌ها اکنون باید شاهد به صف ماندن خودروها تا بعد از کارخانه ماکارونی باشیم که مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

گلایه شهروندان بجنوردی از نصب این چراغ‌ها فقط مختص رانندگان و شهروندان عادی نیست بلکه کاسبان این مناطق هم نارضایتی بسیاری از نصب چراغ‌ها داشته‌اند که چرا که به خاطر ترافیک بالا هیچ مشتری به آنها مراجعه نمی‌کند و این موضوع بر کسب و کارشان هم تأثیر گذاشته است.

موضوع نابسامانی ترافیکی شهر بجنورد فقط به این دو چراغ منتهی نمی‌شود بلکه پارک دوبله و سوبله هم دیگر دغدغه و معضل غیر قابل تحمل برای شهروندان بجنوردی است.

متأسفانه مشکلات ناشی از ترافیک شهری نظم عبور و مرور را در خیابان‌های بجنورد به خصوص خیابان‌های کم عرض این شهر به هم ریخته است که از مهم‌ترین دلایل افزایش بار ترافیکی می‌توان به پارک‌های دوبله و سوبله اشاره کرد، که بسیاری از شهروندان از این معضل شاکی هستند و درخواست دارند با افرادی که قوانین را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی شود.

خیابان سید جمال الدین از جمله خیابان‌های نابسامان و کم عرض در بجنورد است که رانندگان بدون ترس از جریمه آن هم به دلیل نبود حتی یک مأمور راهنمایی و رانندگی، خودروهایشان را دوبله و سوبله پارک می‌کنند و اگر هم مشکلی ایجاد شود طلبکار هم می‌شوند.

دیگر خیابانی که مردم شاهد این نابسامانی و پاک‌های دوبله و سوبله هستند بولوار شهدا و رضا امامی یا همان امیریه شمالی و جنوبی است که داستانی مشابه داستان خیابان سید جمال الدین دارد.

اگر مدیریت شهری به معنای واقعی به فکر ساماندهی ترافیک شهری و سهولت در رفت و آمد شهروندان و خودروهاست باید برای انجام هر کاری نظر کارشناسی دقیق داشته باشند وگرنه کارشناسی‌های آبکی دردی از مردم دوا نمی‌کند و البته ناگفته نماند که مردم بجنورد تا به امروز تاوان زیادی برای اقدامات غیرکارشناسی مدیریت شهری پس داده‌اند و امیدواریم بلاخره روزی این تاوان و نارضایتی شهروندان به اتمام برسد.

 

 


دیدگاه‌ها
ناشناس 1401/10/10
سلام .ممنون از مطالب خوبتان و تشکر از زحمتی که می کشید تا مشکلات و دردسر های مردم عزیز را حل کرده یا کاهش دهید . درمورد چراغ های راهنمایی دو میدان شهر بجنورد . درست است که پشت چراغ قرمز ها ترافیک ایجاد می شود .ولی اگر همین چراغ راهنمایی نبود گره کور ترافیک ایجاد می شد . ما ساکنان سمت شمال میدان خرمشهر نه تنها هنگام نبود چراغ مشکل عبور پیاده از میدان را به خصوص ظهر و عصر داشتیم که با وسیله نقلیه هم موقع ترافیک به فکر راه گریز از این معضل بودیم . از این که جهت رفع مشکلات مردم عزیز شهرمان تلاش می کنید تشکر می نمایم .
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.