آلومینای ایران ظرفیت ویژه و منحصر به فرد در ارتقای اقتصادی و تولیدی کشور
معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صمت:

آلومینای ایران ظرفیت ویژه و منحصر به فرد در ارتقای اقتصادی و تولیدی کشور

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت آلومینای ایران را یک ظرفیت ویژه و منحصر به فرد در ارتقای اقتصادی و تولیدی و توسعه کشور دانست.

به گزارش بجنورد زیبا؛ محمد مجید فولادگر در حاشیه بازدید از شرکت آلومینای ایران، این مجتمع را یک مجموعه صنعتی و دانش بنیان موفق در حوزه های مختلف و به ویژه در زنجیره تولید آلومینیوم عنوان کرد.

وی گفت: خوشبختانه با اقدامات بسیار خوب انجام گرفته، فرایند تولید به خوبی در این شرکت و با کیفیت خروجی بسیار بالا در حال انجام است.

فولادگر، دانش فنی، مهندسین و تکنسین های متخصص و با تجربه را یکی از مزیت ها و ظرفیت های ویژه این مجموعه دانست و اظهارامیدواری کرد: موانع بر سرراه تولید و تامین مواد اولیه برطرف شود که برای این منظور از هر گونه همکاری در جهت حمایت از صنایع دریغ نخواهیم کرد.

وی محدودیت های انرژی و نوسانات برق را یکی از موانع مهم در انجام فعالیت بهتر صنایع عنوان کرد و گفت: این محدودیت و نوسانات ممکن است سبب خسارت به بخش های مختلف صنعت شود.

وی افزود: در صورت عدم رفع این محدودیت‌ها با توجه به وجود فرایند حساسی که شرکت آلومینای ایران دارد  امکان ایجاد و بروز مشکلات و خسارت‌هایی   به دیگهای ذوب و مشکلات ناشی از آن را  برای این شرکت به دنبال داشته باشد که در واقع به منافع صنایع و تولید کشور لطمه وارد می کند.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: از وزارت نیرو درخواست می شود تا برای کاهش این مشکلات با رویکرد محافظت شده برخورد کنند و با مراقبت و مدیریت، ناترازی ها را مورد توجه قرار دهد تا به صنعت کشور خسارت و آسیب نرسد.

فولادگر در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پرداخت تسهیلات به صنایع فعال افزود: طبق مذاکرات با بانک مرکزی، پیگیری پرداخت تسهیلات و حمایت از تولید در حال انجام است تا بتوان از تسهیلات لحاظ شده مستقیماً در راه تولید و افزایش آن استفاده نمود.

وی تصریح کرد: در این میان درخواست تسهیلات صنایع استان خراسان شمالی را نیز پیگیری خواهیم کرد.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.