تأمین آب پایدار، مهم‌ترین مسئله خراسان شمالی است

تأمین آب پایدار، مهم‌ترین مسئله خراسان شمالی است

رییس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه تأمین آب پایدار، مهم‌ترین مسئله خراسان شمالی است، گفت: پروژه ملی انتقال آب‌های مرزی یکی ازبزرگترین پروژه‌ها برای تأمین آب شرب پایداربرای شهرهای بحرانی دراستان است.

وحیدی با حضور در دفتر پایگاه بجنورد زیبا و روزنامه سراسری اترک اظهارکرد: با توجه به خشکسالی اخیر، تلاش داریم تا پروژه ملی انتقال آب‌های مرزی به استان سریعتر اتفاق بیفتد تا مردم از آب باکیفیت برای شرب بهره‌مند شوند.

وی افزود: در مطالعات، انتقال آب برای شیروان، فاروج، بجنورد و اسفراین دیده شده است.

وحیدی استفاده ازپساب برای مصارف صنایع وحوزه تولید را از دیگر موضوعات مهم دراستان عنوان کرد وگفت: با دستوررییس جمهورخط انتقال پروژه انتقال پساب درحال تکمیل شدن است و حداکثرتا پایان شهریور خط انتقال ولوله گذاری این پروژه تمام می‌شود.

رییس مجمع نمایندگان استان گفت: پروژه انتقال پساب برای بجنورد یک پروژه حیاتی است که حداقل هزارمیلیارد تومان برای این پروژه هزینه می‌شود.

وحیدی با بیان اینکه بسیاری از روستا آب پایدارندارند از آب چشمه برای شرب استفاده می‌کنند، افزود: خشک شدن وافت آب چاه‌های برخی ازروستاها به دلیل کاهش محسوس بارش، تأمین آب آشامیدنی برخی روستاها را با مشکل رو به رو کرده است.

رییس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه اقبال مردم به پایگاه بجنورد زیبا و روزنامه سراسری اترک بسیار بالاست واین مجموعه اعتماد عمومی و اجتماعی را جلب کرده است، اظهارکرد: این مجموعه جزء رسانه‌هایی است که مردم بیشتر اخبار و رخداد استان را از این کانال دنبال می‌کنند.

وحیدی تنوع قومیت وخرده فرهنگ‌ها در استان به عنوان یک فرصت و ویژگی مثبت است، تصریح کرد: تمام آداب و رسوم، مراسمات، سرودها وصنایع دستی ما در استان ریشه در تاریخ و تمدن وفرهنگ غنی استان دارد که باید تقویت شود و ظرفیت رسانه‌ها را درمعرفی ملی و بین المللی استان نباید دست کم گرفت.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها با رسالت مطالبه گری نگاه حق گرایانه داشته باشد وهم تأثیر برافکارعمومی و نیز تأثیر بر مدیران تا با دقت وحساسیت بیشترنسبت به مسولیت خود اقدام کنند.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.