خلا قانونی در برخورد با قاچاقچیان

خلا قانونی در برخورد با قاچاقچیان

بجنورد زیبا: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالی خلا قانونی در برخورد با قاچاقچیان و معتادین را یکی از مشکلات این حوزه بیان داشت.

به گزارش بجنورد زیبا، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نشست خبری برگزار کرد امسال دست پر و با خبرهای خوب از گام های بلند استان برای ریشه کن کردن اعتیاد  به میان خبرنگاران آمد.

«ابوالحسن نجفی» هر چند آمار به روز و علمی از وضعیت شیوع اعتیاد در استان در دست نداشت اما از رشد قابل ملاحظه انواع اقدامات پیشگیرانه، درمانی و مقابله با اعتیاد و مواد مخدر با توجه ویژه رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد و گفت: تعداد معتادان آموزش دیده استان در مراکز فنی و حرفه ای استان با افزایش بیش از صد دردصدی به ۸۰۹ نفر رسید، همچنین با ساخت و تجهیز مرکز جدید ماده ۱۶ نگهداری معتادان پر خطر تعداد نگهداری معتادان متجهار نیز دو برابر افزایش یافت.

به گفته وی اقدامات فرهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان با برنامه هایی چون یاری گران زندگی که در مدارس روستایی و محروم برگزار می شود نیز افزایش قابل ملاحظه ای داشته است به گونه ای که هم اکنون در ۳۰ درصد روستاهای استان این طرح در حال اجرا و در مرکز استان مکان دائمی این طرح مورد بهره برداری قرار گرفته است و در ۳ شهرستان دیگر نیز در حال ساخت است.

بر اساس اظهارات وی دستگیری سوداگران مرگ و خرده فروشان و همچنین دستگیری معتادان پر خطر نیز در یک سال گذشته نزدیک به صد درصد رشد داشته است به گونه ای که در یکسال گذشته هزار و ۳۷۵ قاچاقچی مواد دستگیر شده اند.

آن گونه که «نجفی» گفت: اقدامات درمانی در حوزه اعتیاد نیز در سال گذشته رشد قابل ملاحظه ۷۰ درصدی داشته است.

وی همچنین با بیان این که این اقدامات در نتیجه هماهنگی های به عمل آمده میان ۲۲ دستگاه زیر مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان حاصل شده، است اظهار کرد:  با اهتمام استاندار خراسان شمالی برای برگزاری این جلسات پر تعداد خراسان شمالی از این حیث نیز موفق شد تا در رتبه چهارم کشور قرار گیرد. وی خاطرنشان کرد: با پیگیری های استاندار خراسان شمالی اعتبار مبارزه با مواد مخدر استان صد در صد افزایش یافت که کمک قابل توجهی در راستای اقدامات مختلف در این حوزه داشت.

 

کمترین آمار فوت در کشوری

از جمله تاثیرات مثبت اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد در استان پیشگیری از مرگ افراد بر اثر مصرف مواد مخدر بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در این باره گفت: سال گذشته ۱۰ زن و ۱۹ مرد در استان بر اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که از این حیث در کشور کمترین میزان فوتی را داریم. وی در عین حال خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته شاهد فوت کودکان و یا افراد غیر معتاد بر اثر مصرف متادون بوده ایم و می طلبد رسانه های در این باره هشدارهای لازم را برای مصرف کنندگان این دارو منتشر کنند.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.