پیشنهاد تعطیلی شنبه بجای پنجشنبه در لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته

پیشنهاد تعطیلی شنبه بجای پنجشنبه در لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته

بجنورد زیبا: نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس با تاکید بر اینکه ایده دولت برای افزایش تعطیلات آخر هفته نیازمند بازبینی و اصلاح از سوی مجلس است، گفت: هماهنگی با الگوی جهانی در حوزه اقتصاد، عادلانه شدن تعطیلات برای کارمندان دولت و کارکنان بخش خصوصی و صرفه جویی انرژی، سه ضرورت مهم در بحث سامان‌دهی تعطیلات است که باید توسط مجلس در لایحه دولت اعمال شود.

محمد وحیدی در گفتوگو با بجنورد زیبا، با بیان اینکه با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در عمل ۴ روز با کل دنیا از لحاظ تجاری قطع ارتباط هستیم، گفت: با افزایش تعطیلات آخر هفته موافق هستم، اما بهتر است روزهای تعطیل جمعه و شنبه باشد، چراکه آسیب سیستم‌های بانکی، پولی و مالی کمتر می‌شود و مراودات اقتصادی با سایر کشورها روان‌تر انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه متوسط سالانه تعطیلات کشورهای دنیا ۱۱۰ روز است و ایران با ۷۹ روز تعطیلات رسمی، جزء کشورهای با کمترین میزان تعطیلات سالانه است، خاطرنشان کرد: براساس مطالعات مرکز پژوهش‌ها و بررسی تجربیات سایر کشورها، افزایش تعطیلات منجر به افزایش بهره‌وری و کارآیی کارکنان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ملاحظات اجتماعی، تاثیر مثبت در تربیت فرزندان از طریق بهبود سبک زندگی و حضور بیشتر والدین در کنار خانواده، قابل انتظار است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی ضمن اشاره به اثرات مثبت زیست محیطی این لایحه، تاکید کرد: صرفه‌جویی که در اثر افزایش تعطیلات آخر هفته ایجاد می‌شود، از جمله در مصرف سوخت و برق، قابل توجه است. البته ذکر این نکته ضروری است که لایحه دولت فقط مختص نیروهای دولتی بوده و شامل بخش خصوصی نمی‌شود؛ در حالی‌که ملاک قانون‌گذاری در این حوزه باید عام و فراگیر باشد.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.