مردم خراسان شمالی تزریق واکسن کرونا را جدی بگیرند

مردم خراسان شمالی تزریق واکسن کرونا را جدی بگیرند

بجنورد زیبا: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: تمام افراد واجد شرایط بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از تزریق واکسن کرونای آن‌ها گذشته است نسبت به تزریق دز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

به گزارش بجنورد زیبا، دکتر محمدرضا اکبری، اظهار کرد: در شرایط کنونی، ضروری است که شهروندان به‌منظور تزریق دزهای یادآور واکسن کرونا اقدام کنند و نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند؛ زیرا سهل‌انگاری و عادی انگاری‌ها منجر به طغیان و بحرانی شدن وضعیت بیماری کرونا در استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳ مورد ابتلا به زیر سویه‌های جدید امیکرون که در بسیاری کشورهای جهان شایع است، در کشورمان مشاهده شده است، عنوان کرد: با توجه به سرعت انتقال بالای این زیر سویه ها در روزهای آینده شاهد افزایش آمار ابتلا به این زیر سویه های جدید خواهیم بود.

اکبری با بیان اینکه تکمیل واکسیناسیون، استفاده مستمر از ماسک مناسب، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های اجتماعی در عدم ابتلا به بیماری کرونا نقش مهمی را ایفا می‌کند، افزود: باید در صورت ابتلا به علائم شبیه به سرماخوردگی از حضور در دورهمی‌ها و ارتباط با سالمندان خانواده اجتناب شود.

گفتنی است؛ در آخرین بروزرسانی نقشه کرونایی کشور از سوی وزارت بهداشت، شهرستان بجنورد در وضعیت نارنجی کرونایی، فاروج و گرمه در وضعیت آبی و شهرستان‌های شیروان، راز و جرگلان، جاجرم، مانه و سملقان و اسفراین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.