تحقق آرزوی دیرینه در صنعت اسب استان
انتخاب درست، نتیجه می دهد

تحقق آرزوی دیرینه در صنعت اسب استان

بجنورد زیبا: استان خراسان شمالی سال هاست که در حسرت احیای صنعت اسب، روزگار می گذراند و این مهم تا کنون محقق نشده است.

به گزارش بجنورد زیبا، ۴۸۰ باشگاه سوارکاری در کشور فعالیت می کنند که سهم استان، در این زمینه بسیار اندک می باشد. وجود ۱۳ هزار و ۷۰۰ ورزشکار در فدراسیون سوارکاری نشان از اهمیت بالای این ورزش و صنعت دارد.

با انتخاب محمد تقی ولیان بعنوان سرپرست هیات سوارکاری استان و تلاش‌های مجدانه ایشان، آرزوی دیرینه داشتن پیست سوارکاری در استان رو به تحقق می رود و امروز شاهد کلنگ زنی احداث اولین پیست سوارکاری در استان خواهیم بود.

صنعت-ورزش اسب دارای زمینه های بسیار متنوعی از جمله مسابقات اسب دوانی، پرش اسب، ارابه رانی، درساژ، پرش با اسب و مسابقات استقامت است و وجود پیست اسب دوانی از ملزومات گسترش این ورزش می باشد.

وجود و ساخت پیست اسب دوانی در استان خراسان شمالی به آرزوی دیرینه فعالان این صنعت- ورزش عینیت خواهد بخشید و موفقیت در زمینه احیای اسب اصیل ترکمن و بازگشت جایگاه استان در این زمینه، مستلزم حمایت و همراهی مدیریت عالی استان و مدیران ورزشی و رسانه ها و فعالان اقتصادی می باشد. بجنورد زیبا امیدوار است با وجود مدیریت جدید و حمایت فعالان  از این ورزش، شاهد تحقق دوران طلایی صنعت‌-ورزش اسب در گنجینه فرهنگ ها، خراسان شمالی باشیم.

 


دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.