طرح الحاق قوچان به خراسان شمالی پیگیری شود

طرح الحاق قوچان به خراسان شمالی پیگیری شود

نماینده سابق مردم پنج شهر خراسان شمالی، الحاق قوچان به استان را گامی در راستای توسعه بیشتر این شهرستان و استان دانست.

موسی الرضا ثروتی در گفت و گو با بجنورد زیبا گفت: شهرستان قوچان به لحاظ فرهنگی، اقوام و سنت های فرهنگی اشتراکات فراوانی با استان ما دارد و به همین دلیل من یکی از موافقان الحاق این شهرستان به استان هستم.

وی افزود: در این باره قبلا مذاکراتی انجام شده و حتی خود مسئولان استانی به دنبال پیگیری اجرای این طرح بودند. 

نماینده سابق مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای این پروژه به رضایت مردم آن شهرستان بستگی دارد، بیان کرد: این کار وجاهت قانونی دارد و علاوه بر آن، شرایط انجام و تحقق این امر نیز وجود دارد.

ثروتی درباره پیشینه این کار نیز ادامه داد: زمانی که خراسان بزرگ به سه استان کوچک تر تقسیم شد، مردم قائن با الحاق به خراسان جنوبی مخالف بودند اما وقتی این استان تشکیل شد خود این نیاز را احساس کردند و نامه ای برای پیوستن به این استان به وزارت کشور فرستادند که در نهایت نیز اجرایی شد.

وی بیان کرد: با الحاق این شهرستان به استان، امکان بازدیدهای شهرستانی و رسیدگی به دغدغه های مردم نیز بیشتر فراهم می شود؛ وقتی استان از لحاظ جمعیت و سرزمین گسترده تر شود از دولت می تواند بودجه بیشتری دریافت کند و در نتیجه به سود این شهرستان نیز می شود.

ثروتی درباره چگونگی طی این فرآیند نیز گفت: مردم قوچان می توانند با تشکیل جلسه ای رای گیری کنند و در صورت کسب رضایت اکثریت، تقاضانامه ای برای وزارت کشور ارسال کنند تا این موضوع در هیات دولت بررسی شده و در صورت تصویب اجرایی شود.

انتهای پیام/

 

معین رضوانی

دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.