کد خبر : 30407 تاریخ : ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۳ مرداد - 12:10
معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی خراسان شمالی در گفتگو با بجنورد زیبا: بجنورد، شهری امن برای پیاده روی شبانه معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی خراسان شمالی در گفتگو با بجنورد زیبا گفت: شاخص احساس امنیت در پیاده روی آخر شب و اعتماد مردم به پلیس در خراسان شمالی بالاتر از میانگین جهانی و کشوری است.

به گزارش بجنورد زیبا، سرهنگ دوم دکتر "سجاد نامور" گفت: در نظر سنجی صورت گرفته توسط مرکز افکار سنجی معاونت فرهنگی و اجتماعی فراجا در سال 1401 استان خراسان شمالی در شاخص احساس امنیت در پیاده روی آخر شب به تنهایی با میزان 75.6 درصد در رتبه اول کشور قرار گرفت، گفتنی است میانگین جهانی این شاخص به میزان 72% است که استان خراسان شمالی در این خصوص 3 درصد بالاتر از میانگین جهانی است.

وی افزود: بر اساس نتایج این نظرسنجی شاخص اعتماد به پلیس در استان خراسان شمالی به میزان 88 درصد برآورد شده  در حالیکه این شاخص در سطح جهانی 71% و در سطح کشور 84.9 درصد است؛ بر این اساس شهروندان استان خراسان شمالی 3 درصد بالاتر از میانگین کشوری و 17 درصد بالاتر از میانگین جهانی به پلیس اعتماد دارند. 

دکتر نامور تصریح کرد: نتایج این مطالعه نشان دهنده همکاری و تعامل سازنده تک تک شهروندان محترم استان خراسان شمالی با پلیس است و پلیس به عنوان خادم مردم قدردان مشارکت شایسته همه شهروندان در تامین نظم، امنیت و آرامش اجتماعی است. 

معاون فرهنگی و اجتماعی استان خراسان شمالی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان ارتباط شبانه روزی خود را از طریق شماره تلفن 110 و در مورد جرائم فضای مجازی با شماره تلفن  096380 تداوم داده و در صورت بروز مواد مشکوک با پلیس در تعامل باشند .