کم عرض بودن خیابان و افزایش خودروها عامل اصلی ترافیک

کم عرض بودن خیابان و افزایش خودروها عامل اصلی ترافیک

بجنورد زیبا: معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی کم‌عرض بودن خیابان‌ها و افزایش تعداد ماشین‌ها را یکی از عوامل شکل‌گیری  ترافیک دانست.

 

به گزارش بجنورد زیبا، مهندس مهدی رشیدی در ابتدای این نشست، مهم‌ترین اتفاق سال جاری را سفر رئیس‌جمهور به استان اعلام و بیان داشت: در این سفر بیش از هزار ساعت کار و فعالیت کارشناسی صورت گرفت که ماحصل آن مصوب ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای استان بود.

این مسئول افزود: مازاد بر این اعتبار یکسری از پروژه‌ها بدون عدد مصوب شد که اجرای آن  لازم اجراست و مقدار آن به ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی در ادامه به اهمیت حوزه آب در اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور اشاره کرد و افزود: مطالعات انتقال آب‌های مرزی سرانی و پرسه سو به پایان رسیده و امید است با اجرای این پروژه سالانه حداقل ۴۰ میلیون مترمکعب آب باکیفیت برای مردم تأمین شود.

رشیدی ارتقا تسویه خانه آب بجنورد، شیروان، گرمه و جاجرم را یکی دیگر از پروژه‌های مهم حوزه آب بیان کرد.

وی در ادامه اعتبارت مصوب برای راه‌های روستایی را عدد ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام و بیان داشت: در تلاش هستیم تمام روستاهای بالای ۵۰ خانوار از نعمت راه آسفالته بهره‌مند باشند.

رشیدی با اشاره به اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی محور بجنورد به جنگل گلستان افزود: از این اعتبار، مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان تخصیص داده‌شده و ۴۰ کیلومتر از کل محور باقی‌مانده که ۱۰ کیلومتر آماده آسفالت  و ۳۰ کیلومتر آن باقی‌مانده است.

 معاون عمرانی استاندار بابیان اینکه مصرف آب در حوزه کشاورزی بالا است و باید تدابیری برای کاهش مصرف با استفاده از آبیاری نوین اندیشیده شود، میزان اعتبار پیش‌بینی‌شده این بخش را مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های دهه فجر افزود: در این دهه تعداد ۵۱۶ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد.

رشیدی عنوان داشت: همان‌طور که میدانیم یکی از مصوبات مهم سفر ریس جمهور به استان بحث انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی بود که مطالعات آن انجام‌شده و امیدواریم با سرعتی که در حال انجام است تا پایان شهریورماه شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

معاون عمرانی استاندار در پاسخ به سؤال خبرنگار بجنورد زیبا مبنی بر معضل ترافیک شهر بجنورد عنوان داشت: در حوزه ترافیک اقدامات خوبی انجام‌شده ولی در برخی موارد باید زیر بنایی کار شود.

وی کم‌عرض بودن خیابان‌های شهر و افزایش تعداد ماشین‌ها را یکی از عوامل این ترافیک ایجادشده داست و بیان داشت: یکی از اقداماتی که به‌عنوان مسکن و کوتاه‌مدت در حوزه کاهش ترافیک صورت گرفت بحث چراغ‌دار کردن میدان دفاع مقدس و خرمشهر بود ولی برای بلندمدت باید مطالعه جامعی صورت پذیرد.

رشیدی ادامه داد: یکی از اقداماتی که برای کاهش ترافیک در مسیر چهارراه باسکول به میدان مقدس صورت گرفت تغییر درب ورودی مدارس از خیابان اصلی به خیابان فرعی بود تا باعث ازدحام خودروها نشود.

وی بابیان اینکه راهی نداریم جز اینکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهیم افزود: از تمام شهرداری‌ها انتظار می‌رود در جهت مدیریت و کاهش ترافیک تمام مصوبه‌های شورای ترافیک را اجرا کنند.

رشیدی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار بجنورد زیبا مبنی بر آلودگی هوای بجنورد در برخی روزها بیان داشت: با توجه به اینکه آلودگی هوا یک معضل کشوری است باید مطالعات زیادی برای آن انجام داد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی در پاسخ به این سؤال که آیا این آلودگی ناشی از فعالیت سنگ‌شکن‌ها در اطراف بجنورد هستند بیان داشت: این موضع تاکنون به اثبات نرسیده ولی برای کاهش آلودگی هوا، اجازه ایجاد صنعت جدید در مسیر باد به شهر را به‌هیچ‌عنوان نخواهیم داد.

 


دیدگاه‌ها
ناشناس 1401/11/20
یکی‌از دلیل های مهم دیگر وجود مدارس درمرکز شهر است
معرفتی 1401/11/20
یک دلیل مهم ایجاد ترافیک وجود مدارس در مرکز شهر وچهار راه ها است
ناشناس 1401/11/21
سلام به نظر ما تعدادی رانندگان تاکسی فقط بجنورد باید طرح زوج و فرد اجرا شود
عزیزالله معماریانی 1402/02/12
فرهنگ دوچرخه سواری را در بجنورد رواج دهید. مدیران و کارکنان دولتی باید سرمشق باشند. من هر وقت به بجنورد می آیم از دوچرخه استفاده می کنم. متاسفانه شهرداری فکری برای پارک دوچرخه در کنار خیابان‌ها نکرده است. اگر میله هایی تعبیه شود که بتوان دوچرخه را به آن قفل کرد خیلی کمک به این حرکت می کند.
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.